Zapraszamy do współtworzenia programu Konferencji!
Komitet Programowy Konferencji Interakcja – Integracja zaprasza całą społeczność SPIN do przesyłania propozycji organizacji sesji podczas tegorocznej konferencji i prekonferencji. Zależy nam, abyśmy razem tworzyli nasze najważniejsze coroczne wydarzenie, mogli prowadzić ciekawe dyskusje, poznawać się i uczyć się od siebie, poruszać ważne tematy i wspierać się wzajemnie w naszych codziennych wyzwaniach związanych w popularyzacją nauki. Naszym celem jest, aby program konferencji był coraz ciekawszy, bardziej inspirujący i angażujący. A to nie uda się bez Was, członków społeczności SPIN. Dlatego zapraszamy do zapoznania się z poniższymi informacjami i do przesyłania propozycji organizacji sesji.
Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się wokół hasła: Przewroty w nauce. Człowiek w centrum. Z kolei prekonferencja będzie dotyczyć zagadnień związanych z pracą planetariów i popularyzacją wiedzy o kosmosie.
Kiedy i gdzie odbędzie się konferencja?
Konferencja odbędzie się w Szczecinie (Morskie Centrum Nauki) w dniach 16-18 października 2023.
Jaka może być tematyka zgłaszanych propozycji sesji?
Zachęcamy do zgłaszania sesji lub wydarzeń w jednym z obszarów tematycznych:
- Przewroty w nauce. Człowiek w centrum.
- Ale Kosmos! (prekonferencja) 16 października
- Zagadnienia związane z funkcjonowaniem centrów nauki i jednostek zajmujących się edukacją naukową
- Integracja społeczności SPIN
Sesja może również dotyczyć innej tematyki.
Jakie są inne wymagania co do sesji?
Czas trwania sesji powinien mieścić się w przedziale 75-90 minut.
Jak przygotować propozycję sesji i wysłać zgłoszenie?:
- Przeczytaj informacje na stronie internetowej, zapoznaj się z zasadami i formularzem zgłoszeniowym.
- Zbierz zespół osób, który wspólnie przygotuje propozycje sesji a następnie będzie odpowiadać za jej organizację i przeprowadzenie podczas konferencji. Jeśli nie wiesz, kto może dołączyć do Twojego zespołu, prześlij możliwie jak najszybciej ogłoszenie, które zostanie opublikowane na stronie i w mediach społecznościowych SPIN (formularz znajduje się w sekcji poniżej).
- Opracujcie wspólnie propozycję sesji – temat, format, uczestników i inne. Im bardziej angażujący format sesji, tym lepiej!
- Wybierzecie osobę do kontaktu z Komitetem Programowym.
- Wypełnijcie formularz zgłoszeniowy i do dnia 7 czerwca 2023 r. wyślijcie go emailem na adres: m.kosiada@ec1lodz.pl. Otrzymanie każdego z formularzy zostanie potwierdzone w zwrotnej wiadomości w terminie do 9 czerwca 2023 r. W przypadku braku potwierdzenia prosimy o kontakt z przewodniczącą Komitetu Programowego.
Jakie są terminy zgłoszeń i wyboru propozycji sesji?
- do 07.06 – nadsyłanie zgłoszeń
- 20.06 – spotkanie online Komitetu Programowego z autorami wybranych zgłoszeń (jeśli będzie to potrzebne)
- do 07.07 – decyzja Komitetu
Jakie są kryteria wyboru zgłoszeń?
Komitet Programowy dokona oceny i wyboru zgłoszonych propozycji uwzględniając następujące kryteria:
- Opis propozycji sesji (kompletność, czytelność, szczegółowość)
- Tematyka sesji (zgodność z obszarami tematycznymi, powiązanie tematu z celami konferencji)
- Format sesji (powiązanie formatu z tematyką sesji, poziom angażowania uczestników sesji)
O czym jeszcze warto wiedzieć?
- Wybrane sesje muszą zostać ostatecznie przygotowane do końca sierpnia 2023 r. w formie umożliwiającej ich wpisanie do programu konferencji, czyli potwierdzone ostatecznie osoby biorące udział w sesji, ostateczny opis sesji, uzgodniony termin, format, czas trwania.
- Do kontaktów w sprawie przygotowania każdej z wybranych sesji zostanie wskazana jedna osoba z Komitetu Programowego.
Z kim się kontaktować?
Magdalena Kosiada-Sylburska, przewodnicząca Komitetu Programowego: m.kosiada@ec1lodz.pl